پزشکیان و جلیلی در آخرین مناظره انتخاباتی درباره بورس چه گفتند؟

مسعود پزشکیان اعتقاد دارد باید جلوی دخالت های دولت را در بورس گرفت و اجازه داد بورس مطابق با مکانیزم های بازار به فعالیت اش ادامه دهد. سعید جلیلی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم می گوید:بازار اولیه بورس بستر تولید است و بازار ثانویه هم نقش موثری در تضمین فعالیت بازار اولیه دارد.
13 تیر 1403
شناسه : 1584
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مسعود پزشکیان اعتقاد دارد باید جلوی دخالت های دولت را در بورس گرفت و اجازه داد بورس مطابق با مکانیزم های بازار به فعالیت اش ادامه دهد. سعید جلیلی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم می گوید:بازار اولیه بورس بستر تولید است و بازار ثانویه هم نقش موثری در تضمین فعالیت بازار اولیه دارد.

مواضع بورسی پزشکیان و جلیلی، دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در آخرین مناظره تلویزیونی اعلام شد.
به گزارش شاخص آنلاین، دومین و آخرین مناظره دو نامزد مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری با حضور مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در برنامه زنده شب گذشته شبکه اول سیما برگزار شد و طی آن این دو نامزد ریاست جمهوری نکاتی درباره برنامه های مدنظر برای بورس مطرح کردند.

مواضع پزشکیان درباره بورس

مسعود پزشکیان با بیان اینکه مداخله دولت در اقتصاد این بلا را سر بورس آورده، اعلام کرد: دولت نباید در قیمت‌ها دخالت کند و به تولید دستور بدهد. وقتی دولت در قوانین دخالت نکند، قوانین خلق الساعه ارائه ندهد و در کار تولید دخالت نکند، شاهد کاهش بی‌ثباتی خواهیم بود.

او افزود: عبده‌تبریزی را همه می‌شناسند و نظریات وی را می‌دانند. نظریات همان مطالبی است که عبده‌ تبریزی مصاحبه کرده است. باید با کارشناسان مشورت کرد تا برای بورس به نتیجه رسید.

او ادامه داد: ثبات و امنیت به بورس بازگردانده و کسری بودجه از بورس جبران نخواهد شد. تحریم‌ها در بورس هم اثر دارد و موج تحریم در بازار سرمایه هم خواهد آمد. یک نفر به تنهایی نمی‌تواند برای اقتصاد نقشه بکشد. کارشناسان مربوط به هر رشته را به کار خواهیم گرفت که چگونه بورس را اصلاح کند. حل مشکل بورس نسخه ساده نیست. اگر جلیلی رییس جمهور شود شاخص بورس ریزش می کند.

مواضع بورسی جلیلی در آخرین مناظره:

جلیلی هم در آخرین مناظره به سئوال مجری درباره برنامه برای بورس، اعلام کرد: بورس یکی از بهترین ابزارها برای اقتصاد و تولید و ارتقا و جهش بوده و بازار اولیه بورس بستر تولید است و بازار ثانویه هم نقش موثری در تضمین فعالیت بازار اولیه دارد.

بیشتر بخوانید

بورس پس از انتخابات به کجا خواهد رفت؟ | بررسی اثر 3 نامزد اصلی ریاست جمهوری بر بورس
نسخه جراح قلب برای اقتصاد | ایده‌های پزشکیان برای رشد اقتصاد و رفع تحریم

او افزود:میلیون‌ها نفر از مردم با بورس درگیرند و در بسیاری از اجتماعات مردمی که متاسفانه ضربه‌های جدی خوردند در این قضیه به علت سوءمدیریت، اعتراض داشتنند. در این میان خرده سرمایه‌دارها بیشترین ضرر را کردند و سال ۹۹ در نامه ایی به روحانی ۲۲ نکته اعلام شد. عبده آن زمان چه پیشنهادی داد؟ اگر طرحی داشت چرا آن موقع دنبال نکرد و به چنان فلاکتی کشیده شد.

او تاکید کرد: بورس نیازمند مدیریت و ثبات بوده و بانک مرکزی نمی تواند تصمیمی بگیرد که به بورس لطمه بزند. برای تصادف رانندگی، بیمه وجود دارد ولی بورس بیمه نباید داشته باشد؟ بنابراین یکی از برنامه ها بیمه سهام است تا متضرر نشوند.

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.