قیمت دلار با یک افت 3.3 درصدی تا ظهر امروز به کانال 58 هزار تومان بازگشت

واکنش بازارها به پیروزی پزشکیان |صعود انفجاری بورس؛ نزول دلار

به دنبال پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری شاخص کل بورس تهران تا 12 ظهر امروز 76هزار واحد معادل 3.6 درصد رشد کرده و قیمت دلار نیز با افت محسوس 3.3 درصدی به 58 هزارو 450 تومان رسید.
16 تیر 1403
شناسه : 1595
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به دنبال پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری شاخص کل بورس تهران تا 12 ظهر امروز 76هزار واحد معادل 3.6 درصد رشد کرده و قیمت دلار نیز با افت محسوس 3.3 درصدی به 58 هزارو 450 تومان رسید.

 به دنبال مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات شاخص کل بورس تهران با یک صعود انفجاری مواجه شد و قیمت دلار نزول کرد.

به گزارش شاخص آنلاین،واکنش بازار ها به پیروزی مسعود پزشکیان در مبادلات امروز مثبت بود به طوری که شاخص بورس تهران از همان ابتدای صبح با رشد مواجه شد و قیمت دلار نزول کرد.

آن طور که آمار ها نشان می دهد تا همین حالا(ساعت 12) شاخص کل بورس تهران 76 هزار واحد معادل 3.6 درصد رشد کرده و قیمت دلار نیز با افت محسوس 3.3 درصدی به 58 هزارو 450 تومان رسید.

امروز همچنین و تا قبل از ساعت 12 بیش از 380 میلیارد تومان نقدینگی تازه وارد بازار سهام شده و ارزش معاملات خرد به 2200 میلیارد تومان رسیده است.

به این ترتیب، سهام 95 درصد معادل 533 شرکت بورسی و فرابورسی با صف خرید سنگین و رشد حداکثر 6 درصدی قیمت سهام در حال داد و ستد بوده و شاخص بورس با افزایش بیش از 38 هزار واحدی، ضمن فاصله از خطر روزهای قبل و احتمال نزول به کانال 1.9 میلیون واحدی در کانال 2.1 حمایت شدیدی شده و احتمالا" و به شرط نبود رویدادی خاص منفی در روزهای آینده به کانال های بالاتر صعود کند.

اکثر فعالان بازار سرمایه امیدوارند با شروع دوره ریاست جمهوری پزشکیان، بورس در اولین قدم و حداقل از بحران طولانی مدت، خارج و با حضور وزیران و مسئولان کاربلد و تغییر رویه ها و سیاست های جدید خارجی و داخلی، زمینه رشد پایدار بازار سرمایه فراهم شود.

بیشتر بخوانید

مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران شد | مسعود پزشکیان را بیشتر بشناسید
نسخه جراح قلب برای اقتصاد | ایده‌های پزشکیان برای رشد اقتصاد و رفع تحریم
 مواضع پزشکیان درباره بورس

 پزشکیان در آخرین مناظره تلویزیونی با بیان اینکه مداخله دولت در اقتصاد این بلا را سر بورس آورده، گفته بود: دولت نباید در قیمت‌ها دخالت کند و به تولید دستور بدهد. وقتی دولت در قوانین دخالت نکند، قوانین خلق الساعه ارائه ندهد و در کار تولید دخالت نکند، شاهد کاهش بی‌ثباتی خواهیم بود.

 عبده‌تبریزی را همه می‌شناسند و نظریات وی را می‌دانند. نظریات همان مطالبی است که عبده‌ تبریزی مصاحبه کرده است. باید با کارشناسان مشورت کرد تا برای بورس به نتیجه رسید.

 ثبات و امنیت به بورس بازگردانده و کسری بودجه از بورس جبران نخواهد شد. تحریم‌ها در بورس هم اثر دارد و موج تحریم در بازار سرمایه هم خواهد آمد. یک نفر به تنهایی نمی‌تواند برای اقتصاد نقشه بکشد.

 کارشناسان مربوط به هر رشته را به کار خواهیم گرفت که چگونه بورس را اصلاح کند. حل مشکل بورس نسخه ساده نیست. اگر جلیلی رییس جمهور شود شاخص بورس ریزش می کند.

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.