بورس در انتظار دو رویداد مهم | نرخ بهره و کاهش شکاف ارز نیمایی

انتظار می‌رود بازار سرمایه در این نقاط بتواند به کف‌سازی اقدام کند و منتظر دواتفاق بماند؛ یکی افزایش نرخ دلار نیما و دیگری کاهش نرخ بهره بانکی، در صورت رخ‌دادن این دو متغیر بازار مسیر صعودی را در پیش خواهد گرفت.
23 تیر 1403
شناسه : 1633
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتظار می‌رود بازار سرمایه در این نقاط بتواند به کف‌سازی اقدام کند و منتظر دواتفاق بماند؛ یکی افزایش نرخ دلار نیما و دیگری کاهش نرخ بهره بانکی، در صورت رخ‌دادن این دو متغیر بازار مسیر صعودی را در پیش خواهد گرفت.

تحلیلگر بازار سرمایه درباره شرایط فعلی بازار سهام گفت: هفته گذشته پس از نهایی‌شدن نتیجه انتخابات ما شاهد یک جو مثبت در 2 روز ابتدایی هفته بودیم و بازار سرمایه روی‌خوشی به انتخاب رئیس‌جمهور جدید نشان‌داد. این اتفاق به این دلیل بود که بیم و ترس‌های ناشی از احتمال ادامه‌دار‌بودن یا حتی محکم‌تر‌شدن تحریم‌ها در بازار کاسته شده‌بود و بعد از اینکه این ابهام از سر بازار کم شد، بازار روی‌خوش نشان‌داد.

مریم محبی ادامه‌داد: بعد از آن شاهد بودیم که نرخ دلار هم در مسیر کاهش قرارگرفت که این اتفاق به دلیل کاهش انتظارات تورمی رخ‌داد، به این معنی که انتظارات تورمی بعد از انتخاب رئیس‌جمهور جدید کاهش پیدا کرد و این اتفاق برای بازار سرمایه مثبت نبود و این امر باعث شد ما در روز سوم هفته شاهد برگشت مجدد بازار به سیر منفی باشیم. به‌نظر می‌رسد هیجان مثبت بازار کاهش پیدا‌کرده و هرچند رفتار فعلی بازار مثبت است، اما در مسیر منفی هستیم و به‌نظر می‌رسد مسیر منفی قبلی ادامه‌دار باشد اما از شدت آن کاسته می‌شود.

بیشتر بخوانید

انتظار بورس از پزشکیان برای کاهش دخالت دولت
واکنش بازارها به پیروزی پزشکیان |صعود انفجاری بورس؛ نزول دلار

این تحلیلگر افزود: انتظار می‌رود بازار سرمایه کم‌کم بتواند تعدیل شود و سمت مثبت را بگیرد اما از طرف دیگر در بازار جهانی شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم، قیمت فلزات رنگی و حامل‌های انرژی افزایش پیدا‌کرده و از طرفی دیدیم که فشار بر آقای بایدن برای کناره‌گیری انتخابات نیز افزایش‌یافته تا جایی‌که اوباما نیز با سایرین هم‌راستا شد و از بایدن خواست که کناره‌گیری کند و تمامی این ابهامات و اتفاقات باعث می‌شود که ما شیب منفی بازار سرمایه را در مسیر کاهشی ببینیم.

محبی گفت: انتظار می‌رود بازار سرمایه در این نقاط بتواند به کف‌سازی اقدام کند و منتظر دواتفاق بماند؛ یکی افزایش نرخ دلار نیما و دیگری کاهش نرخ بهره بانکی، در صورت رخ‌دادن این دو متغیر بازار مسیر صعودی را در پیش خواهد گرفت. بازار سرمایه منتظر این است که اعضای کابینه آقای پزشکیان مشخص شوند و بعد از مراسم تحلیف، تکلیف کابینه هم مشخص شده و بهتر می‌شود در مورد بازار سرمایه صحبت کرد اما به‌نظر می‌رسد بعد از این شاهد ادامه‌دار‌بودن روند منفی‌های بازار نباشیم. فعلا انتظار مثبت‌های شارپی از بازار سرمایه نمی‌رود ولی به‌نظر می‌رسد بازار سرمایه در همین محدوده‌های فعلی کف‌سازی کند.

این تحلیلگر گفت: بنابراین انتظار دارم این کف‌سازی تا مشخص‌شدن اعضای نهایی کابینه، مشخص‌شدن گزینه نهایی رئیس‌جمهور جدید برای ریاست سازمان بورس، بحث رویکرد نهایی کامودیتی‌ها در سطح جهان و تعیین‌تکلیف انتخاب رئیس‌جمهور آمریکا و مشخص‌شدن نرخ بهره و دلار نیمایی، رفتار دوگانه بازار سرمایه ادامه یابد اما انتظار منفی بیشتری را فعلا ندارم.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.