مهم | سقف سرمایه گذاری صندوق ها در اوراق بدهی کاهش یافت | مقدمه ای برای ورود پول به بورس

شورای بورس حد نصاب سرمایه گذاری در اوراق مالی اسلامی را برای صندوق های سرمایه گذاری از 25 درصد به 20 درصد کاهش داد این موضوع می تواند منجر به تزریق نقدینگی از سوی صندوق ها به بازار سهام شود.
02 مرداد 1403
شناسه : 1682
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
شورای بورس حد نصاب سرمایه گذاری در اوراق مالی اسلامی را برای صندوق های سرمایه گذاری از 25 درصد به 20 درصد کاهش داد این موضوع می تواند منجر به تزریق نقدینگی از سوی صندوق ها به بازار سهام شود.

شورای عالی بورس با کاهش 5 درصدی نصاب اوراق دولتی موافقت کرد این خبر را مجید عشقی رئیس سازمان بورس اعلام کرد.

به گزارش شاخص آنلاین، شورای عالی بورس، کاهش نصاب سرمایه‌گذاری در اوراق مالی اسلامی منتشره توسط دولت از حداقل ۲۵ به ۲۰ درصد تا پایان شهریور را تصویب کرد.

مجید عشقی در خصوص جزییات تصمیم شورای عالی بورس در خصوص اصلاح نصاب اوراق دولتی، اعلام کرد: شورا در راستای کمک به مدیریت نقدینگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، نصاب سرمایه‌گذاری در اوراق مالی اسلامی منتشره توسط دولت را از حداقل ۲۵ به ۲۰ درصد تا پایان شهریور ماه کاهش داد.

بیشتر بخوانید

افزایش ورود پول به صندوق های سرمایه گذاری در طلا | ورود سهامداران به پناهگاه مالی

رشد 50 هزار میلیارد تومانی ای تی اف ها | ارزش صندوق های قابل معامله به 85 همت رسید

کاهش حد نصاب سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بدهی می تواند پیش زمینه ای  برای تزریق نقدینگی به بازار سهام باشد. به نظر می رسد در صورت کاهش نرخ بهره و کاهش شکاف نرخ ارز نیمایی با بازار آزاد که زمینه های سرمایه گذاری در بورس را مهیا می کند تمام این نقدینگی وارد بازار سهام شود. با این حال مقدمه ورود این نقدینگی به بورس بهبود مولفه های بنیادی بورس است که باید دید با آغاز به کار دولت چهاردهم چه تغییراتی خواهد کرد.

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.