رییس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس خبر داد:

سود سپرده 30 درصدی منجر به خروج پول از صندوق ها شد | اصلاح نصاب سپرده‌های بانکی و اوراق دولتی از شهریور ماه

رییس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: سال گذشته در پی ابلاغ مصوبه بانک مرکزی که امکان انتشار گواهی ۳۰ درصدی را برای بانک‌ها فراهم کرده بود، صندوق‌های سرمایه‌گذاری با ابطال قابل توجه و چالش نقدیندگی مواجه شدند.
03 مرداد 1403
شناسه : 1690
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
رییس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: سال گذشته در پی ابلاغ مصوبه بانک مرکزی که امکان انتشار گواهی ۳۰ درصدی را برای بانک‌ها فراهم کرده بود، صندوق‌های سرمایه‌گذاری با ابطال قابل توجه و چالش نقدیندگی مواجه شدند.

علی اکبر ایرانشاهی، رییس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار از اصلاح نصاب سپرده‌های بانکی و اوراق دولتی از شهریور ماه سال جاری خبر داد.

علی اکبر ایرانشاهی، گفت : سال گذشته در پی ابلاغ مصوبه بانک مرکزی که امکان انتشار گواهی ۳۰ درصدی را برای بانک‌ها فراهم کرده بود، صندوق‌های سرمایه‌گذاری با ابطال قابل توجه و چالش نقدیندگی مواجه شدند.

وی ادامه داد: سازمان بورس و اوراق بهادار نیز برای کمک به کاهش ریسک نقدشوندگی صندوق‌ها، نصاب مجاز سرمایه‌گذاری در سپرده بانکی را از ۴۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش داد.

بیشتر بخوانید

خروج پول از صندوق های سرمایه گذاری با نرخ سود 30 درصدی
مهم | سقف سرمایه گذاری صندوق ها در اوراق بدهی کاهش یافت | مقدمه ای برای ورود پول به بورس

ایرانشاهی افزود: همچنین سازمان بورس و اوراق بهادار با طرح موضوع در شورای عالی بورس، نصاب سرمایه‌گذاری در اوراق دولتی را نیز از ۲۵ به ۲۰ درصد کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع برای یک دوره موقت ۶ ماه بود که به ترتیب در پایان مرداد ماه و پایان شهریور ماه، مهلت ۶ ماه آن به اتمام خواهد رسید و نصاب‌ها به حالت قبل بازمی‌گردد.

رییس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس در پایان گفت: در واقع از شهریور ماه نصاب سپرده‌های بانکی حداکثر ۴۰ درصد دارایی‌ها خواهد بود و صندوق‌ها نیز باید حداقل ۲۵ درصد دارایی خود را به اوراق دولتی تخصیص دهند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.