رئیس سازمان بورس:

500 همت سود شرکت های بورس از دست رفت | در قالب سوبسید در 2 سال گذشته

مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: طی ۲ سال گذشته حداقل ۵۰۰ همت سود شرکت‌های بورسی به صورت سوبسید و رانت از دست رفته است که اگر این مقدار وارد چرخه تولید می شد قطعا در شرایط تحریم، تحرک کافی به صنایع مهم و بزرگ کشور داده می شد.
23 مرداد 1403
شناسه : 1800
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: طی ۲ سال گذشته حداقل ۵۰۰ همت سود شرکت‌های بورسی به صورت سوبسید و رانت از دست رفته است که اگر این مقدار وارد چرخه تولید می شد قطعا در شرایط تحریم، تحرک کافی به صنایع مهم و بزرگ کشور داده می شد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار

 

مجید عشقی در دیدار با مدیران صنایع، انجمن های صنفی و اتاق بازرگانی به بیان ریشه‌های رکود دامنه‌دار بازار سهام، به‌ویژه در ماه‌های اخیر پرداخت و گفت:قیمت‌گذاری دستوری، تشکیل سرمایه و سرمایه گذاری را با چالش های زیاد مواجه کرده است. برخی صنایع مرگ خاموش دارند و تاثیر چالش های امروز آنها در بلند مدت آشکار می‌شود.

به گزارش شاخص آنلاین، مجید عشقی افزود: طی ۲ سال گذشته حداقل ۵۰۰ همت سود شرکت‌های بورسی به صورت سوبسید و رانت از دست رفته است که اگر این مقدار وارد چرخه تولید می شد قطعا در شرایط تحریم، تحرک کافی به صنایع مهم و بزرگ کشور داده می شد.

بیشتر بخوانید

نزول بورس درآمد نهادهای مالی را کاهش داد | خطر در کمین بازار سرمایه

 

 عشقی تاکید کرد:صنعت خودرو اکنون با ۲۵۰ همت زیان انباشته مواجه بوده و در حالی که عملیات آن زیان آور است نمی‌تواند صرفا با تجدید ارزیابی‌‌های مکرر زنده بماند

او اضافه کرد: کابینه اقتصادی دولت به مجلس معرفی شده و خوشبختانه آقای دکتر همتی و دکتر طیب نیا با توجه به سابقه پیشین خود در امور اقتصادی کشور، بر مشکلات و مسایل واقف بوده و قطعا می توانند ما را در زمینه بازار سرمایه و قیمت گذاری کمک کنند.

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.