معاملات اختیار معامله طلا در بورس کالا رکورد زد

اختیار معامله طلا پرطرفدار شد | به دنبال نزول های فرسایشی بورس و افزایش ریسک های سیاسی

به دنبال نزول های مداوم و سنگین بورس و همچنین افزایش ریسک های سیاسی ، معاملات قرارداد های اختیار معامله طلا پر طرفدار و منجر به ثبت رکورد جدیدی در بورس کالا شد.
23 مرداد 1403
شناسه : 1801
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
به دنبال نزول های مداوم و سنگین بورس و همچنین افزایش ریسک های سیاسی ، معاملات قرارداد های اختیار معامله طلا پر طرفدار و منجر به ثبت رکورد جدیدی در بورس کالا شد.

بورس کالا با رکورد تاریخی معاملات روزانه قراردادهای اختیار معامله طلا مواجه شد که دیروز با ثبت بیش از یک میلیون قرارداد رخ داد.

به گزارش شاخص آنلاین ،ثبت رکورد های جدید در معاملات اختیار معامله طلا پس از آن اتفاق افتاد که بازار سهام با نزول های مداوم و سنگینی مواجه شده و همچنین ریسک های موجود در فضای سیاسی کشور افزایش یافته است. به نظر می رسد سرمایه گذاران در حال پناه گرفتن در مناطق امن سرمایه گذاری هستند.

آناهیتا فولادی فر رئیس ابزارهای مالی بورس کالا با اشاره به اینکه طی هفته جاری حجم معاملات و موقعیت های باز در قراردادهای اختیار به طور چشمگیری افزایش می یابد، گفت: دیروز تعداد کل موقعیت های باز بازار به بیش از 5.6 میلیون موقعیت رسید.

او افزود: همچنین روز گذشته رکورد حجم روزانه معاملات مشتقه در تاریخ بورس کالا شکسته و بیش از یک میلیون قرارداد طلا در معاملات اختیار معامله به ثبت رسید. در این میان بیش از ۹۰ درصد حجم معاملات به قراردادهای صندوق طلای لوتوس تعلق دارد.

بیشتر بخوانید

پیش بینی عجیب گلدمن ساکس از روند صعودی قیمت طلا
افزایش ورود پول به صندوق های سرمایه گذاری در طلا | ورود سهامداران به پناهگاه مالی

این مقام مسئول ادامه داد: بازار مشتقه بورس کالا دارای ظرفیت های بسیار بالایی بوده و با توجه به استقبال بالای سرمایه گذاران و آشنایی شمار زیادی از فعالان بازار با قواعد قراردادهای اختیار معامله کالا، پیش بینی می شود رکوردهای دیگری در سال جاری شکسته شود.

فولادی فر گفت: راه اندازی ابزارهای مالی و مشتقه مبتنی بر نقره در آینده نزدیک باعث خواهد شد کلاس فلزات گران بها در بازار مشتقه بورس کالا بیش از پیش مورد توجه فعالان قرار گیرد. اقداماتی مثل توسعه دارایی های پایه جدید در قراردادهای آتی و اختیار معامله و راه اندازی قرارداد اختیار معامله بر روی سایر صندوق‌های طلا به بزرگ شدن بازار مشتقه کالایی ایران کمک خواهد کرد.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.