تاثیر هوش مصنوعی بر رمز ارز

تکانه‌های ثروت ساز با ارزش‌ترین سهم جهان

با رشد فناوری‌های مربوط به هوش مصنوعی (مدل‌های زبانی) و توسعه و افزایش بلاکچین‌های فعال در این حوزه، می‌توانیم شاهد رشد حجم کل بازار هوش مولد و رشد ارزش ارزها باشیم. بلومبرگ هم در گزارشی اعلام کرد که حجم بازار هوش مولد تا سال ۲۰۳۲ به ۱.۳ تریلیون دلار می‌رسد.
تاریخ: 18 فروردین 1403
شناسه: 1139

رشد بازار شرکت انویدیا و توسعه محصولات آن در صنعت هوش مصنوعی مولد موجب شده است که بلاکچین‌های فعال در این حوزه مورد استقبال قرار گیرند.

به گزارش شاخص آنلاین، یکی از اتفاق‌هایی که در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۳ بر بازار رمز ارزها تاثیر گذاشت، رشد بازار و ارزش سهم شرکت انویدیاست. این شرکت تولید کننده سخت افزارهای کامپیوتری مانند سری معروف پردازنده‌های گرافیکی «جی فورس» است. مدتی است که انویدیا در بازار هوش مصنوعی هم پا گذاشته است.

ساخت اَبر کامپیوتری در مقیاس دیتا سنتر که برای توسعه هوش مصنوعی کاربرد دارد و راه اندازی نرم‌افزار هوش مصنوعی «انویدیا کانواس» برای تولید تصاویر خلاقانه از جمله مهم‌ترین اقدامات این شرکت در عصر هوش مصنوعی محسوب می‌شوند.

تاثیرات رشد انویدیا

اما اینها چه ارتباطی با رمز ارزها پیدا می‌کنند؟ یکی از فناوری‌هایی که در بازار رمز ارز به شدت مورد استقبال قرار گرفته، هوش مصنوعی است. در حال حاضر حجم ارزهای مرتبط با هوش مصنوعی مولد به حدود ۱۸ میلیارد دلار می‌رسد. رشد سهام انویدیا و گسترده شدن دامنه فعالیت‌های آن در حوزه هوش مصنوعی، موجب افزایش تعداد سرمایه گذاران ارزهای مرتبط با این صنعت می‌شود.

سهام انویدیا در بازار نزدک از ۳ ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ تا ۳ ماهه ابتدای ۲۰۲۴ (بازه ۶ ماهه) حدود ۱۰۳ درصد رشد کرده است. حجم بازار سهام این شرکت به ۲.۲۳۸ تریلیون دلار می‌رسد. در نتیجه چهارمین دارایی با ارزش جهان به لحاظ حجم بازار پس از طلا، سهام مایکروسافت و سهام اپل محسوب می‌شود.

انویدیا با ۲۹.۶ هزار کارمند، از درآمد خالص ۲۹.۷۶ میلیارد دلاری بهره می‌برد. در نتیجه هر سهم این شرکت که در حال حاضر حدود ۸۹۴ دلار ارزش دارد، یک دارایی با ارزش در سبد سرمایه گذاران محسوب می‌شود. شرکت سنگاپوری کیو سی پی کپیتال که در حوزه دارایی‌های دیجیتال فعالیت می‌کند، از سهم این شرکت با عنوان «مهم‌ترین سهم بر روی کره زمین» یاد می‌کند.

بیشتر بخوانید

جهش سهام انویدیا با بازوی هوش مصنوعی | هوش مصنوعی در حال تسخیر جهان
صعود شاخص اس اند پی درمیانه جنگ خاورمیانه | بازده انویدیا به ۲۹.۹۳ درصد رسید

آینده بازار هوش مولد

در نتییجه بازار ارزهای فعال در حوزه هوش مصنوعی تا حد زیادی به این مهم‌ترین سهم وابسته هستند. آلت ایندکس که داده‌های مربوط به بورس‌های جهانی را تحلیل و بر روی داشبورد مدیریت داده عرضه می‌کند، در تحقیقی اعلام کرده است که ارزش بازار هوش مصنوعی مولد تا سال ۲۰۲۶ به ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.

در نتیجه با رشد فناوری‌های مربوط به هوش مصنوعی (مدل‌های زبانی) و توسعه و افزایش بلاکچین‌های فعال در این حوزه، می‌توانیم شاهد رشد حجم کل بازار هوش مولد و رشد ارزش ارزها باشیم. بلومبرگ هم در گزارشی اعلام کرد که حجم بازار هوش مولد تا سال ۲۰۳۲ به ۱.۳ تریلیون دلار می‌رسد.

بازار ارزهای فعال در صنعت هوش مولد که بر بستر بلاکچین‌ها راه اندازی شده‌اند، هم متناسب با رشد کل بازار رشد می‌کنند. در نتیجه می‌توانیم شاهد رشدهای خیره کننده تا سال ۲۰۳۰ در ارزش این ارزها باشیم. در حال حاضر رمز ارزهای فعال در هوش مولد بازار ۱۸ میلیارد دلاری دارند. فورچون بیزینس در گزارشی اعلام کرده است که حجم بازار کل صنعت از ۴۳.۸۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ به ۶۷.۱۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ می‌رسد.

در این شرایط که هوش مصنوعی در ابتدای راه توسعه خود قرار دارد و شرکتی چون انویدیا رهبری بازار را در دست دارد، نمی‌توانیم به سرمایه‌گذاری در ارزهای هوش مصنوعی بی‌توجه باشیم؛ به ویژه در ارزهایی فناوری‌های خلاقانه‌تری را بر روی بلاکچین خود توسعه داده ند.

ارزها و توکن‌های محبوب

رمز ارز و توکن های RNDR، TAO، FET، AKT، AIOZ، PAAL ،NMR ،TOKEN و CGPT از جمله سرآمدترین ارزهایی هستند که این روزها تحلیل گران بر روی ارزششان برای سرمایه گذاری تاکید می کنند. در کل 77 ارز و توکن در زمینه هوش مصنوعی مولد خرید و فروش می شوند اما موارد یاد شده، بیشتر مورد استقبال قرار گرفته اند.

ارائه راهکارهای ابری برای پردازش هوش مصنوعی، آموزش ماشین (ماشین لرنینگ)، وب ۳ بر بستر هوش مصنوعی، راه اندازی چت بات‌های همه کاره، ایجاد قراردادهای هوشمند بر بستر هوش مصنوعی از جمله مهم‌ترین کارکردهای بلاکچین‌های حامل این ارز و توکن‌ها محسوب می‌شوند. هر یک از این راهکارها، گوشه‌ای از خدمات بازار هوش مولد را به دست گرفته‌اند تا مقیاس‌پذیری و سرعت بلاکچین را با فناوری ادغام کنند. این همان چیزی است که در سال‌های پیش رو نیاز داریم.

در همین رابطه