ای تی اف های اسپات اتریوم در خوان آخر صدور مجوز | اتریوم گارد صعودی گرفت

پس از تایید اولیه صندوق‌های قابل معامله (ETF) اتریوم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در اواخر ماه می، حالا به نظر می‌رسد این هفته بالاخره شاهد راه‌اندازی و آغاز به کار صندوق‌های اسپات اتریوم خواهیم بود.
تاریخ: 30 تیر 1403
شناسه: 1661

پس از تایید اولیه صندوق‌های قابل معامله بورسی (ETF) اتریوم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در اواخر ماه می، حالا به نظر می‌رسد این هفته بالاخره شاهد راه‌اندازی و آغاز به کار صندوق‌های اسپات اتریوم خواهیم بود. قیمت اتریوم نیز در واکنش به تب‌وتاب این اخبار دوباره گارد صعودی به خود گرفته و از ۳۳۵۰ دلار عبور کرده است.

در حال حاضر هرواحد اتریوم در حوالی ۳۳۵۵ معامله می‌شود و نسبت به کف ۲۹۰۹ دلاری هفته گذشته بیش از ۱۶٪ افزایش یافته است.

نیت گریسی (Nate Geraci)، مدیر شرکت ای‌تی‌اف استور (ETF Store) معتقد است چیز زیادی تا آغاز به کار ETFهای اسپات اتریوم باقی نمانده و ۸ صندوق ETF احتمالا تا پایان هفته جاری راه‌اندازی خواهند شد.

وی روز گذشته در توییتی در این رابطه نوشت:به هفته تایید ETFهای اسپات اتریوم خوش آمدید. جزییات خاصی نمی‌دانم اما نمی‌توان دلیل خاصی برای تاخیر بیشتر مرحله تایید ارائه کرد.

یکی از منابع ناشناس آگاه به روند تایید ETFهای اسپات اتریوم نیز سه روز پیش در گفتگویی با نشریه کوین تلگراف از راه‌اندازی این صندوق‌ها تا پایان هفته خبر داده بود.

متقاضیان ETF اسپات اتریوم از جمله شرکت‌های ون‌اک و توئنتی وان‌شرز هفته گذشته درخواست‌های بازبینی‌شده خود را به امید دریافت امضای نهایی کمیسیون بورس به این آژانس ارسال کردند.

بیشتر بخوانید

معرفی توکن های سودآور شبکه اتریوم | فناوری‌های نوین اتریوم را بشناسید
اشتیاق بازار برای ای تی اف های ارز دیجیتال | افزایش ارزش سهام صندوق های بیت کوین

بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند آغاز به کار صندوق‌های ETF اسپات اتریوم کاتالیزور اصلی برای رشد قیمت این ارز دیجیتال در ماه‌های آتی باشد.

تام دانلیوی (Tom Dunleavy) از شرکت سرمایه‌گذاری ام‌وی گلوبال (MV Global) پیش‌بینی می‌کند این صندوق‌ها پس از راه‌اندازی تا سقف ۱۰ میلیارد دلار سرمایه به خود جذب کنند، اتفاقی که احتمالا به رکوردشکنی اتریوم تا پایان سال جاری منجر خواهد شد.

دانلیوی همچنین معتقد است برخلاف نظر رایجی که میان تحلیلگران ETF وجود دارد، احتمالا ETFهای اتریوم در مقایسه با همتایان بیت کوینی خود خیلی سریع‌تر مورد پذیرش سرمایه‌گذاران وال استریت قرار خواهد گرفت.

او می گوید: ما معتقدیم فشار خرید بالایی برای این صندوق‌ها وجود خواهد داشت. اتریوم یک دارایی با جریان نقدی بسیار است. می‌توان آن را به عنوان یک سهام فناوری، اپ استوری برای صنعت کریپتو یا اوراق قرضه اینترنتی توصیف کرد. فروش آن برای مشاوران مالی بسیار راحت‌تر از طلای دیجیتال خواهد بود.

به عقیده این تحلیلگر، پرایس اکشن اتریوم در ۱۸ ماه گذشته نسبت به بیت کوین عقب مانده و پس از آغاز به کار ETFها احتمالا این عقب‌ماندگی را جبران خواهد کرد.

در همین رابطه