آیا تمساح خونی می تواند رکورد فروش را در تاریخ سینمای ایران بشکند

سینمای ایران در آستانه ثبت رکوردهای مالی جدید | فروش 1200 میلیارد تومانی 10 فیلم برتر

فروش ۱۰ فیلم برتر تاریخ سینمای به لحاظ گیشه در مجموع رقمی بالغ بر ۱۱۷۸ میلیارد و ۴۸۹ میلیون تومانی بوده است. عمده این فیلم‌ها یعنی ۸ مورد در سال ۱۴۰۲ اکران شدند. بنابراین سال ۱۴۰۲ برای سینمای گیشه بسیار کلیدی بود.
29 فروردین 1403
شناسه : 1217
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
تمساح خونی به فروش ۱۰۱ میلیارد و ۸۱۴ میلیون تومانی دست یافته است. با توجه به فروش خوب، ۶۰۸ سالن در کشور به پخش این فیلم در ۳۳ هزار و ۱۱۹ سانس مشغول هستند.
فروش ۱۰ فیلم برتر تاریخ سینمای به لحاظ گیشه در مجموع رقمی بالغ بر ۱۱۷۸ میلیارد و ۴۸۹ میلیون تومانی بوده است. عمده این فیلم‌ها یعنی ۸ مورد در سال ۱۴۰۲ اکران شدند. بنابراین سال ۱۴۰۲ برای سینمای گیشه بسیار کلیدی بود.

مخاطب سینمای ایران از فیلم‌های کمدی استقبال می‌کند و صدها میلیارد تومان گردش مالی برای چنین فیلم‌های ایجاد کرده است؛ از «فسیل» بگیرید تا تازه‌ترین فیلم در حال اکران: تمساح خونی.

به گزارش شاخص آنلاین، سینمای ایران با حاکمیت فیلم‌های ژانر کمدی بر اکران، به فروش‌های میلیاردی دست یافته است. ۵ فیلم برتر در این زمینه که همگی کمدی هستند، گردش مالی ۸۶۱ میلیارد و ۷۳۷ میلیون تومانی داشتند. فیلم فسیل با فروش ۳۲۴ میلیارد و ۳۷۶ میلیون تومانی در صدر پرفروش ترین‌های تاریخ سینما قرار گرفته است.

بر این اساس، تنها ۲ فیلم در تاریخ سینمای ایران، فروشی بیشتر از ۲۰۰ میلیارد تومان داشتند. هتل دومین فیلم پرفروش، ۲۷۵ میلیارد و ۹۸۸ میلیون تومان گردش مالی داشت. اما فیلمی که این روزها مورد استقبال تماشاگران قرار گرفته و می‌تواند رکورد هتل و حتی فسیل را بشکند، تمساح خونی است.

آخرین داده‌های مربوط به فروش فیلم‌ها نشان می‌دهد که تمساح خونی به فروش ۱۰۱ میلیارد و ۸۱۴ میلیون تومانی دست یافته است. با توجه به فروش خوب، ۶۰۸ سالن در کشور به پخش این فیلم در ۳۳ هزار و ۱۱۹ سانس مشغول هستند. با توجه به اینکه فسیل از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ در حال اکران بود، چنانچه تمساخ خونی همین فرصت زمانی را برای اکران به دست آورد، شکستن رکود برایش دشوار نیست. تمساح خونی از ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در حال اکران است.

فیلم هاوایی پرفروش‌ترین فیلم پس از ۳ فیلم یاد شده است. گردش مالی فروش بلیت این فیلم به ۸۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان رسیده است. پس از این فیلم، انفرادی با فروش ۷۷ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومانی قرار دارد. پس از این موارد به ترتیب فیلم‌های شهر هرت با فروش ۷۷ میلیارد و ۵۴۱ میلیون تومانی، ویلای ساحلی با فروش ۶۳ میلیارد و ۶۸۸ میلیون تومانی، بچه زرنگ با فروش ۶۲ میلیارد و ۵۱۴ میلیون تومانی، دینامیت با فروش ۵۸ میلیارد و ۱۷۷ میلیون تومانی و بخارست با فروش ۵۴ میلیارد و ۸۲۲۹ میلیون تومانی قرار دارند.

این موارد ۱۰ فیلم برتر تاریخ سینمای به لحاظ گیشه محسوب می‌شوند که در مجموع به فروش ۱۱۷۸ میلیارد و ۴۸۹ میلیون تومانی دست یافتند. به جز ۳ مورد اول که فروشی بالاتر از ۱۰۰ میلیارد تومان داشتند، فروش باقی بین ۵۴ میلیارد تومان تا ۸۳ میلیارد تومان بود. عمده این فیلم‌ها یعنی ۸ مورد در سال ۱۴۰۲ اکران شدند. بنابراین سال ۱۴۰۲ برای سینمای گیشه بسیار کلیدی بود. باید دید که فیلم‌های در حال اکران و فیلم‌هایی که در طول سال جاری اکران می‌شوند، می‌توانند ۱۴۰۳ را به سال بهتری برای گیشه تبدیل کنند یا خیر.

بیشتر بخوانید

آیا اقتصاد اسرائیل توان جنگ با ایران را دارد
همه آنچه لازم است درباره نات کوین و تون کوین بدانیم | تلگرام راهی برای افزایش درآمد
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.