بازی های کلیکی تلگرام فرصتی برای کسب سود یا بی فایده

در حالی که برخی معتقدند بازی‌های کلیکی راهی عالی برای ورود کاربران جدید به فضای ارزهای دیجیتال هستند، برخی دیگر آنها را روندی گذرا می‌دانند که احتمالاً پس از فروکش کردن تبلیغات اولیه، محو خواهند شد.
26 خرداد 1403
شناسه : 1494
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در حالی که برخی معتقدند بازی‌های کلیکی راهی عالی برای ورود کاربران جدید به فضای ارزهای دیجیتال هستند، برخی دیگر آنها را روندی گذرا می‌دانند که احتمالاً پس از فروکش کردن تبلیغات اولیه، محو خواهند شد.

از ابتدای سال ۲۰۲۴، بازی‌های کلیک‌محور راه‌اندازی شده بر بستر تلگرام مانند نات کوین، تپ سواپ و همستر کامبت، میلیون‌ها کاربر را که مشتاق کسب درآمد از طریق یک گیم‌پلی ساده هستند، به خود جذب کرده‌اند. اما آیا این بازی‌ها آینده‌ای دارند یا فقط عاملی برای اتلاف وقت هستند؟

بازی‌های کسب درآمد با کلیک کردن یا Tap-to-Earn، بخشی از بخش گسترده‌تر بازی‌های رمزارزی درآمدزا یا Play-to-Earn هستند. از جمله ویژگی‌های این بازی‌ها می‌توان به گیم‌پلی ساده و جذاب، پیشرفت تدریجی و در برخی موارد، خودکارسازی اکشن‌ها، اشاره کرد.

در حالی که برخی معتقدند بازی‌های کلیکی راهی عالی برای ورود کاربران جدید به فضای ارزهای دیجیتال هستند، برخی دیگر آنها را روندی گذرا می‌دانند که احتمالاً پس از فروکش کردن تبلیغات اولیه، محو خواهند شد.

در همین راستا، الکساندر ریابینین، سرمایه‌دار و مدیر دارایی، معتقد است این بازی‌ها آینده‌ای ندارند. او استدلال می‌کند که این پروژه‌ها صرفاً برای بازاریابی طراحی شده‌اند و کاربران را با وعده‌ کسب درآمد بدون سرمایه‌گذاری جذب می‌کنند. ریابینین هشدار می‌دهد که به محض شروع فروش انبوه توکن‌های داخلی، این پروژه‌ها ممکن است مانند طرح‌های هرمی سقوط کنند.

بیشتر بخوانید

هشدار پلیس فتا به کاربران بازی همستر | به همستر به عنوان یک سرگرمی نگاه کنید
پیش گشایش همستر کومبت از امروز | همستر برای کشف قیمت آماده شد

مایک لووف، مدیر ارتباطات و روابط عمومی استخر ماینینگ EMCD نیز با نظرات ریابینین موافق است. او در مورد این بازی‌ها تردید دارد و آنها را به تبلیغات موقتی مانند NFTها تشبیه می‌کند. لووف به چشم‌انداز بلندمدت این بازی‌ها شک دارد و معتقد است که محبوبیت آنها تا پایان سال از بین خواهد رفت.

برعکس، الکس راینهارت، بنیانگذار اسمارت بلاکچین، مدل بازی‌های کلیکی را تغییر جدیدی برای مدل بازی برای کسب درآمد می‌داند. او خاطرنشان می‌کند که این بازی‌ها با سادگی و موانع کم خود برای ورود، کاربران را جذب می‌کنند. راینهارت پیش‌بینی می‌کند که پس از موفقیت نات کوین، بازی‌های جدید همچنان معرفی خواهند شد و آینده آنها به توانایی توسعه‌دهندگان برای ارائه محتوای ارزشمند و حفظ ارزش توکن بستگی دارد.

ماکسیم کالمیکوف، مدیرعامل پلتفرم معاملاتی Bitsgap نیز معتقد است که این روند جدید، کاربرانی را که قبلاً با ارزهای دیجیتال آشنا نبودند، جذب می‌کند.

در کل، اگرچه بازی‌های کلیکی توجه‌ها را به خود جلب کرده و به توسعه خود ادامه می‌دهند، اما باید در نظر داشت که سرنوشت این پروژه‌ها به عوامل مختلفی، از جمله استراتژی‌های بازاریابی و شرایط بازار بستگی دارد.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.