شاخص بورس 2 میلیون واحد را از دست داد | ارزش معاملات به کمترین میزان در 5 سال گذشته رسید

با تداوم روند نزولی بورس شاخص کل بورس تهران امروز محدوده 2 میلیون واحد را که نوعی مرز روانی برای شاخص بورس محسوب می شود را از دست داد،نکته بسیار مهم اما کاهش ارزش معاملات به زیر 1000 میلیارد تومان است که در 5 سال گذشته بی سابقه است.
22 مرداد 1403
شناسه : 1796
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
با تداوم روند نزولی بورس شاخص کل بورس تهران امروز محدوده 2 میلیون واحد را که نوعی مرز روانی برای شاخص بورس محسوب می شود را از دست داد،نکته بسیار مهم اما کاهش ارزش معاملات به زیر 1000 میلیارد تومان است که در 5 سال گذشته بی سابقه است.

 شاخص کل بورس تهران امروز تحت تاثیر نزول های فرسایشی محدوده 2 میلیون واحد را از دست دادو ارزش معاملات نیز برای دومین روز متوالی به پایین ترین حد خود در 5 سال گذشته رسید.

به گزارش شاخص آنلاین، فضای ترس و تردید بر فراز بازار سرمایه حاکم است. ریسک های اقتصادی و سیاسی امان بورس را بریده و منجر به افت های معنا دار شاخص شده است در چنین شرایطی روند نزولی بورس ظرف روز های گذشته تشدید شده و ارزش معاملات به شدت کاهش یافته است.

این شرایط منجر شد تا امروز و لحظاتی پیش شاخص کل بورس تهران محدوده 2 میلیون واحد که نوعی مرز روانی برای شاخص بورس محسوب می شد را از دست بدهد.

نکته بسیار مهم اما کاهش شدید ارزش معاملات است. روز یکشنبه برای نخستین بار در 5 سال گذشته ارزش معاملات خرد به زیر 1000 میلیارد تومان نزول کرد و این روند در مبادلات امروز هم ادامه یافت و ارزش معاملات خرد به  هزار میلیارد تومان نرسید.

بیشتر بخوانید

حرکت به سمت عقلانیت اقتصادی بورس را احیا می کند

  امروز و در مرحله پیش گشایش 350 نماد به ارزش 760 میلیارد تومان به صف فروش نشسته و 72 نماد با ارزش 150 میلیارد تومان دارای صف خرید بودند.

  تداوم وضعیت رکود فرسایشی، شرایط ژئو پلتیکی، انفعال مسئولان سازمان بورس، محدودیت دامنه نوسان، تعلل در واریز وجوه حمایتی، انتظار تعیین‌تکلیف تایید وزرای پیشنهادی، نرخ بهره بالا، فاصله نرخ ارز نیما با دلار بازار آزاد و ... سایه ابهامات را بیشتر کرده است.

 

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.