کانون نهادهای سرمایه گذاری خواستار لغو دستورالعمل جدید وزارت نفت شد | در نامه ای به اوجی

در شرایطی که سازمان بورس در ماجرای دستور العمل وزارت نفت برای پالایشگاه ها به طور کامل سکوت کرده است رسول سعدی دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری در نامه ایی به جواد اوجی وزیر نفت خواستار لغو بخشنامه پالایشی وزارت نفت شد.
تاریخ: 04 بهمن 1402
شناسه: 741

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری با ارسال نامه ای به وزیر نفت، ضمن درخواست لغو دستورالعمل مربوط به پالایشگاه ها، پیشنهاد داد چنین مواردی در برنامه‌های بلندمدت پیش‌بینی شود.

 به گزارش شاخص آنلاین، رسول سعدی دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران در نامه ایی به جواد اوجی وزیر نفت به دستور العمل جدید وزارت نفت مبنی بر تغییر نرخ  فرآورده های نفتی پالایشگاه ها واکنش نشان داد و خواستار لغو این مصوبه شد.

 او در این نامه به وزیر نفت پیشنهاد کرده است:  مواردی از این دست در برنامه‌های بلندمدت مانند برنامه‌های توسعه پیش‌بینی شود تا با کاهش عدم‌ اطمینان ناشی از تعدد تصمیمگیری‌های ناگهانی، فعالان اقتصادی در فضایی پیش‌بینی‌پذیر به سرمایه‌گذاری مولد اقدام و موجبات رشد و توسعه را فراهم کنند.

 این نامه در شرایطی از سوی کانون نهاد های سرمایه گذاری به وزارت نفت ارسال شده است که سازمان بورس در این زمینه به طور کامل سکوت کرده است. این سازمان در دوره قبل و در زمان تغییر دستور العمل نرخ خوراک پتروشیمی ها نیز ابراز بی اطلاعی کرده بود. این اتفاق ها در حالی رخ می دهد که سازمان بورس از وظایف ذاتی اش که حفظ حقوق بازار سرمایه است دست کشیده و به جای پی گیری این موارد رویه هایی را در پیش گرفته است که می تواند منجر به محدودیت در معاملات شود. اخیرا شورای بورس نیز بندی را به تصویب رسانده که خرید و فروش سهام را منوط به ارایه تحلیل بنیادی می کند. مشخص نیست شورا و سازمان بورس مسئول حفاظت از کیان بازار سرمایه هستند یا  منافع دولت.

 

 

 
در همین رابطه