درخشش مالی تگزاس ۳ با طنازی مهدی هاشمی | پول و پارتی در یک قدمی پرفروش‌های ۱۴۰۳

سال ۱۴۰۳ برای گردش مالی سینمای ایران خوب شروع شد. تمساح خونی که از ۱۶ اسفند سال گذشته اکران شد، به فروش خود در سال جاری ادامه داد و به ۱۶۶ میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان دست یافت.
08 مرداد 1403
شناسه : 1710
منبع:
زمان مطالعه: 1 دقیقه
فیلمی که انتظار می‌رود به رقیب سه فیلم نام برده در ماه‌های آتی تبدیل شود پول و پارتی است. این فیلم از ۳ مرداد به اکران آمده است؛ با این وجود به فروش ۸ میلیارد و ۴۲۱ میلیون تومان دست یافته است
سال ۱۴۰۳ برای گردش مالی سینمای ایران خوب شروع شد. تمساح خونی که از ۱۶ اسفند سال گذشته اکران شد، به فروش خود در سال جاری ادامه داد و به ۱۶۶ میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان دست یافت.

پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۱۴۰۳ در اختیار کمدی‌های معروف این روزهاست؛ گرچه مست عشق توانست که جایگاهی برای خود در میان فیلم‌های غیرکمدی و پرفروش پیدا کند.

به گزارش شاخص آنلاین، سال ۱۴۰۳ برای گردش مالی سینمای ایران خوب شروع شد. تمساح خونی که از ۱۶ اسفند سال گذشته اکران شد، به فروش خود در سال جاری ادامه داد و به ۱۶۶ میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان دست یافت. برای این فیلم، ۲ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۳۹۱ بلیت به فروش رفته است.

با توجه به فروش خوب، ۶۹۰ سالن با ۶۳ هزار و ۵۶۲ سانس اکران در اختیار تمساح خونی قرار گرفته است. نزدیک‌ترین فیلم برای رقابت با این فیلم، تگزاس ۳ است با بازی پژمان جمشیدی. فروش تگزاس به ۱۶۶ میلیارد و ۶۸ میلیون تومان می‌رسد. این فیلم از ۸ خرداد ۱۴۰۳ به اکران درآمده است.

۶۵۰ سالن با ۴۷ هزار و ۲۱ سانس در اختیار تگزاس ۳ است. با توجه به تفاوت تاریخ اکران این دو فیلم، انتظار می‌رود که پس از پایان اکران تمساح خونی، جای آن به تگزاس ۳ داده شود. اما سومین فیلم پرفروش سال ۱۴۰۳ کمدی نیست؛ موضوعی که باید از آن تعجب کرد!

بیشتر بخوانید 

عاشقانه شمس و کیمیا خاتون آماده فروش شد | روایت جنجالی «مست عشق» برای سینما

سینمای ایران در آستانه ثبت رکوردهای مالی جدید | فروش ۱۲۰۰ میلیارد تومانی ۱۰ فیلم برتر

حضور قوی مست عشق

مست عشق که روایتی از زمانه شمس و مولاناست، به دلیل استفاده از بازیگران ترک و پارسا پیروزفر و شهاب حسینی به فیلمی جذاب تبدیل شده است. سال‌ها تعلیق فیلم در مراحل ساخت و جدال بر سری انتخاب بازیگر ایرانی یا ترک برای بازی در نقش مولانا، اکران مست عشق را داغ کرد.

۶۸۳ سالن در اختیار این فیلم قرار گرفته است. با توجه اینکه اکران آن از ۵ اردیبهشت ماه کلید خورده است، دست یافتن به فروش ۱۱۵ میلیارد و ۹۷۱ میلیون تومانی کار راحتی نیست؛ به ویژه که در تعداد سانس‌های کمتری نسبت به تگزاس ۳ و تمساح خونی پخش می‌شود.

مست عشق در ۴۱ هزار و ۷۵۱ سانس قرار گرفته است اما فیلمی که انتظار می‌رود به رقیب سه فیلم نام برده در ماه‌های آتی تبدیل شود پول و پارتی است. این فیلم از ۳ مرداد به اکران آمده است؛ با این وجود به فروش ۸ میلیارد و ۴۲۱ میلیون تومان دست یافته است.

می‌توان انتظار داشت که پس از پایان اکران تمساح خونی و قرار گرفتن تگزاس ۳ در جای آن، پول و پارتی پس از مست عشق، به پرفروش‌ترین فیلم تبدیل شود. ساعد سهیلی، بازیگر نقش اول پول و پارتی، می‌تواند مخاطبان را به سمت این فیلم بکشاندَ؛ به ویژه اینکه سهیلی در گشت ارشاد در کنار حمید فرخ نژاد و امیر جعفری درخشید و شهرت یافت.

بیشتر بخوانید 

شکست عقاب‌ها و کانی مانگا از فسیل و هتل | درخشش میلیاردی از جنس سینمای کمدی

سعید راد نماد نجات سینما از ورشکستگی | ستاره گران ترین‌ها و پرمخاطب ترین‌های سینما

بازگشت مهران مدیری 

در پول و پارتی هم امیر جعفری حضور دارد اما بازی مهدی هاشمی هم به چشم خواهد آمد. حضور هاشمی در تگزاس ۳ او را به یکی مورد توجه‌ترین بازیگران در سال ۱۴۰۳ تبدیل کرده است. فیلم دیگری که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد، ساعت ۶ صبح است.

بازگشت مهران مدیری با این فیلم درام، می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب کند؛ به ویژه که کارگردانی و نقش اول را خودش بر عهده دارد. علی اوجی هم تهیه کننده مورد علاقه اوست که تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده دارد. مانند پول و پارتی، این فیلم هم از ۳ مرداد ماه اکران شده است؛ گرچه فروش فیلم مهران مدیری به ۲ میلیارد و ۲۹۹ میلیون تومان می‌رسد.

ساعت ۶ صبح در ۲۲۸ سالن و ۱۴۲۰ سانس قرار گرفته است؛ برخلاف پول و پارتی که ۳۵۸ سالن و ۳ هزار و ۵۴۲ سانس دارد. در نتیجه نمی‌توان ساعت ۶ صبح را رقیب پول و پارتی در نظر گرفت اما مهران مدیری ظرفیت رساندن این فیلم به پرفروش ترین‌ها را دارد.

نمی‌توان سال گربه را از میان فیلم‌های پرفروش نایده گرفت. حضور بهرام افشاری کافی است تا این فیلم که از ۲۲ فروردین سال جاری در اکران است، به فروش ۶۳ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومانی دست یابد؛ با ۶۴۸ سالن و ۳۳ هزار و ۵۱۹ سانس.

با اینکه سال گربه زودتر از تگزاس ۳ اکران شده است اما فروش آن به مراتب کمتر از این فیلم است؛ موضوعی که نشان می‌دهد سال گربه علی رغم تبلیغات فراوان، نتوانست جایگاهی برای خود بیابد و به رقیب تگزاس ۳ تبدیل شود. این امر در ادامه می‌تواند موجب شکست این فیلم از پول و پارتی شود که حواس‌ها را به خود جلب کرده است.

خجالت نکش ۲ هم نتوانست که بیش از ۶۰ میلیارد و ۱۴ میلیون تومان بفروشد؛ آنهم در شرایطی که این کمدی از ۱۶ خرداد ماه در اکران است.در کل تگزاس ۳ با فروش بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بلیت از ۸ خرداد تا به حال، رکورد پرفروش‌ترین فیلم بر حسب میزان بلیت فروخته شده را در سال جاری در اختیار دارد. 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت  برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰با حضور ۸۰.۵۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد. هیأت رئیسه این مجمع متشکل از شهاب جوانمردی به‌عنوان رئیس مجمع، مسیح مشهدی تفرشی به‌عنوان دبیر جلسه و آقایان کریمی و عظیمی به‌عنوان ناظرین جلسه و نماینده شرکت بورس و بازرس قانونی بودند. در ادامه پس از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع عادی به‌طور فوق العاده شرکت برگزار شد.